| 
Bręstant su Pink Floyd Tarybų Sąjungoje   Šių metų pradžioje, vienoje didžiausių pasaulinių duomenų bazių, skirtų grupei Pink Floyd, 
Brain Damage, buvo paskelbtas pasakojimas apie šios grupės įtaką buvusioje Tarybų šalyje. Straipsnį 
palankiai pasitiko, antra pagal lankomumą, Rusijos Pink Floyd informacijos interneto 
svetainė pinkfloyd.ru, išreikšdama džiugesį, kad pagaliau kalbama apie Pink Floyd gerbėjus, buvusius už
geležinės užkardos. Straipsnio, rašyto tarp Londono ir Maskvos (skraidant tik muzikiniu lėktuvu), lietuviška versija jūsų dėmesiui.
 Gyvenant Tarybų šalyje, nepaisant apdainuotų sunkumų, galima buvo išmokti dviejų dalykų: skaityti tarp 
eilučių ir klausyti įtempus ausis. Dažnas jautėsi vis kažko stokojantis
o nepriteklius ir trūkumas, pasirodo, skatino gilesnį pažinimą. 
 Tuomet, naivybės amžiuje, niekas neprilygo vietinio gyventojo pirmajam suvokimui,kad egzistuoja 
Vakarų pasaulis. Idealizuojamas iki kraštutinumų, vis dėlto jis nebuvo visai nežinomas, - kino bei literatūros 
pasiekimai plačiai įsiliejo į kasdienybę. Tačiau kitokio užsienio televizija bei žurnalai nebuvo lengvai 
pasiekiami, todėl niekas kitas negalėjo geriau atspindėti jaunimo gyvo alsavimo, kaip laikmečio muzika.
 
| Pink Floyd - 7-8 dešimtm. populiari anglų psichodelinio, progresyviojo, avangardinio roko grupė (nuo 1964 
m.). Ją sudarė: Kytas Sidas Beretas (gitaristas ir dainininkas), Devidas Gilmoras (gitaristas ir dainininkas), 
Rodžeris Votersas (bosinė gitara ir dainininkas, Nikas Meisonas (mušamieji), Ričardas Raitas (klavišiniai ir 
dainininkas). Grupę 1963 m. suburė R. Votersas, o sceninis grupės debiutas įvyko 1964 m. pabaigoje Londono 
klube Countdown. 1966 m. pabaigoje grupė kviečiama parašyti muziką P. Whiteheado filme Tonite Lets All Make 
Love In London. Išgarsėjus prasidėjo prasidėjo problemos su į narkotikus panirusiu K. Beretu, kuris 1971 m. 
galutinai užsisklendė savyje, tyliai gyveno gimtajame Kembridže daugiau nei 35 m. Jį pakeitė D. Gilmoras. 1973 m. 
kovo 24 d. buvo išleistas vienas populiariausių albumų pasaulyje The Dark Side of the Moon (Tamsioji mėnulio 
pusė). 9-o dešimtm. pabaigoje dauguma grupės narių užsiėmė savais projektais; jos ateitis tapo neaiški. 
2005 m. liepos 2 d. Pink Floyd dar susibūrė vienam pasirodymui  Live8 labdaros koncertui Londone, skirtam 
kovai su skurdu. 2008 m. mirė R. Raitas. Vėliau buvo peržiūrimi įrašai to pagrindu išleidžiant naujus albumus, pvz.,  
The Endless River (Nesibaigianti upė, 2014). 2018 m. N. Meisonas surinko solinę grupę Saucerful of 
Secrets, su kuria gastroliuoja ir atlieka ankstesnį Pink Floyd repertuarą. |  Vaikui, augančiam Tarybų Sąjungos aštuntame dešimtmetyje išpuolė vaizduotės ir radijo klestėjimo era. 
Radijo aparatai buvo ant kiekvieno kampo, bet tai nereiškė, kad geros muzikos galima buvo išgirsti be 
pastangų. Viskas buvo panašiau į dainos medžioklę, o ją pagavus - įspūdis galėjo prilygti koncertui ir 
susilietimui su laisvės vėju. Ir rodos, tik roko muzika turėjo šią charizmą, neprilygstamą betarpišką poveikį bei gilesnę įtaką.
 Ir nesvarbu, kad dainų žodžiai galėjo būt menkai, ar kartais net klaidingai suprasti dėl prasto anglų kalbos žinojimo 
o ši kalba ilgą laiką buvo tiesiog neatsiejama nuo roko dainos. Tačiau šis paslaptingumas tik dar labiau masino daugumą klausytojų.
 Žanras, Lietuvoje garbingai galėjęs sutapti ir su visai neretu ir net gi šventu asmenvardžiu Roku, - tapo 
pačiu išskirtiniausiu, tiesiausiai deklaruojančiu laisvės idėjas ir greičiausiai atspindinčiu kokią tai bebūtų 
jaunosios kartos mąstyseną. Dėka originalaus, nekanonizuoto grupės vokalisto ar dainininko-dainų autoriaus 
balso bei muzikinės įvairovės galimybių, nemažai atlikėjų įgavo savo nepakartojamą charakterį. O kartu visi 
bendrai sudarė maištaujančių, novatoriškų, priimtas tiesas išbandančių personažų galeriją. Na, visai tai bent 
jau tada, kai Rokas dar buvo jaunas, pasak Elton John'o nesenstančios dainos Crocodile Rock.
 Dauguma jaunųjų rock muzikos klausytojų "šioje sienos pusėje" nedvejodami jautė artimumą ir 
supratimą, nors gyveno visai skirtingoje aplinkoje ir tuometiniai muzikiniai "reiškiniai" ar albumai turėjo jiems 
atrodyt visiškai iškritę iš konteksto, lyg meteoritai. 
 Žinoma, užsienio radijas nemažai prisidėjo, pristatydamas roko muziką nuo tada, kai tik ji pradėjo 
skambėti eteryje. Tačiau tik daug vėliau, BBC radijo stotyje įsikūrusi laida rusų kalba ( tuomet plačiausiai 
suprantama visoje TSRS ) tapo vienu svarbiausiu langu danguje į išsvajotą roko ir pop muzikos pasaulį. Tai 
išeivis, disidentas vardu Sieva Novgorodciev, nuo 1977-ųjų metų leido atgal į Tarybinę tėvynę pasakojimus 
apie žymiausias grupes, atlikėjus, pagražindamas šmaikščiomis pastabomis.Laidos ėmė vadintis "Rok 
Posievy" ("Roko pasėliai"). O speciali valanda skirta grupei Pink Floyd nuskambėjo eteryje 1979-ųjų metų liepą.
 Pirmosios Pink Floyd dainos, išleistos Tarybų Sąjungoje apsireiškė 1980-ais metais, muzikiniame 
žurnale "Krugozor"("Akiratis"), kurio viduje buvo įsegamos lanksčios, prastos garso kokybės plokštelės. 
Tačiau ištisi albumai saviveiklinių įrašų pavidalu jau daug anksčiau sklandė po visą plačiąją tėvynę. Kaip 
žinia, roko muzikos albumai nebuvo tuomet leidžiami ilgai grojančių plokštelių pavidalu, oficialiai nebuvo 
prekiaujama ir atvežtine produkcija, išskyrus džiazo bei klasikinės muzikos plokšteles.
 Laimingieji galėjo klausytis originalių vinilinių plokštelių. Tačiau jų kaina prilygo vidutiniam specialisto su 
aukštuoju išsilavinimu atlyginimui. Todėl nedaug kas galėjo pasigirti gausia "diskų" kolekcija arba turėjo 
švariai ištuštinti taupykles  ką daugelis vis dėlto išdrįso padaryti.
 Nepaisant minėtų apribojimų, viena pirmųjų roko grupių, kurią išgirsdavo kiekvienas jaunuolis buvo 
The Beatles. Na, o antroji  jai kas minėjo neregėtą "kosminę muziką" ir sukrečiančius žemiškus 
jausmus  tai kalba sukėsi apie Pink Floyd.
 Galimybę giliau pažinti roko muziką suteikė altruistiškas, tuomet visuotinai įprastas "persirašinėjimas"  
iš originalių vinylinių plokštelių ( kartais iš radijo laidų ultra trumposiomis bangomis transliacijų ) - į juostas, iš 
juostos į juostą, poto į kasetę... ir dar kartą. Kokybės praradimas įrašuose buvo įprastiniu ir nesukliudydavo 
pažinti muzikos kūrinio esmės. Kartais netgi lavindavo garsinį mąstymą.
 Grupė Pink Floyd, nepaliaujamai eksperimentuojanti bei kintanti, bylojo ir neatsiejamą sąryšį su 
pačiu magnetiniu garso įrašymo fenomenu. Aplinkos garsų panaudojimo bei efektų dėka ji tapo kiekvienam 
įsimintina. Išradingas skambesys žadino klausytojo vaizduotę, bet eksperimentai tuo pat metu 
nekliudė supratingai įsigilinti ir įvertinti kūrinius. 
 8-to dešimtmečio pabaigoje, kai kasetiniai magnetofonai tapo labiau prieinami, savos gamybos 
kasetiniai "albumai" plito dar sparčiau. Beveik visada buvo įrašinėjama asmeninei kolekcijai, ne pardavimui. 
Tikri melomanai vengė mokesčių už įrašymą ir dažniausiai buvo praktikuojama "mainytis albumais perklausai".
Visa tai negalima būtų vadinti piratavimu, nes šimtams tūkstančių klausytojų tai iš tiesų buvo vienintelis būdas pasiekti ir išgirsti. 
  Jei muzikos įrašai plito "plačiojoje tėvynėje" tiesiog anomaliniu greičiu, šito negalima būtų pasakyt apie 
muzikinę informaciją. Žiniasklaidos priemonės pradžioje nė nemanė paleisti į šviesą gerų pasakojimų apie 
pakankamai įkvėpiantį reiškinį vardu Pink Floyd. Tačiau publikacijų apie grupę ėmė daugėti, neretai 
su vertimo klaidom, ir kurį laiką pats pavadinimas Pink Floyd buvo verčiamas kaip "Ružavas Flamingo".
 Dėka iškilių muzikos kritikų ir entuziastų, pirmieji išsamesni straipsniai apie Pink Floyd 
pasirodė aštuntojo dešimtmečio pabaigoje. Artiom Troitsky, iki šiol laikomas vienu įžvalgiausių muzikologų 
buvusioje Tarybų Sąjungoje, pralaužė ledus, parašęs esminį įvadą - straipsnį, pakankamai drąsiu 
psichodeliniu pavadinimu: "Kvadrofoninė Pink Floyd kelionė į Tamsiąją Mėnulio pusę". Ar patikėsite, kad tai 
buvo išspausdinta 1977-ais, žurnale "Sielskaja moldioz" ("Kaimo jaunimas")? Sekantis svarbus 
Troitskio rašinys virtu tikru epu, supratingu pasakojimu apie grupės vystymąsi, su albumų apžvalga, 
puikiomis nuorodomis į grožinę literatūrą. Pastarasis tekstas, tiesiog pavadintas "Pink Floyd", buvo 
išspausdintas labiau atitinkančiame žurnale "Muzikalnaja žizn" ("Muzikinis gyvenimas"), 1980-ųjų rugpjūtyje. 
Ir netrukus buvo išverstas bei publikuotas "Literatūroje ir Mene" - išsamiau supažindinant su grupe tiek 
"senus intelektualus", tiek jaunuosius skaitytojus. O pastarieji pamėgo savaitraštį, vien dėl to, kad "Literatūra 
ir Menas" laiks nuo laiko "paleisdavo" į šviesą gerus rašinius apie jaunųjų mėgiamos muzikos kūrėjus.
 Tais laikais, tam, kad plačiau parašyti apie tokios grupės, kaip Pink Floyd kūrybą, reikėjo kažkuo 
pagrįsti jų svarbą tarybinam skaitytojui, sakykim, pateikti muzikantus, kritikuojančius kapitalistinę santvarką. 
Dažniausiai tai buvo perdaug pabrėžiama, tačiau nebuvo visai išgalvota, nes Pink Floyd būtent ir pasižymėjo savarankišku kritišku mąstymu.
 Artiom Troitsky apibūdino plokštelę Animals ("Gyvuliai",1977) kaip socialinį "kinišką horoskopą", 
perpintą su George Orwell'o 
apsakymo "Gyvulių ferma" nuotaikomis ir labiausiai taikytą buržuazinei 
santvarkai. Tačiau tarybų šalies klausytojai, tie kas gilinosi į dainų tekstus - išvydo "Gyvuliuose" savo 
visuomenės atspindį. Albumo "tipažai" gerai atitiko tarybines "klases" - kiaulės atrodė lyg tikri partijos lyderiai 
bei išpuoselėti kultūros ir meno vadovai. Šunys galėjo priminti tiek "KGB" agentus, tiek bet kurios srities 
karjeristus ar sistemos sergėtojus. Ir žinoma, avys - visus likusius, paprastus žmonės.
 Artiom Troitsky taip pat paskelbė išsamų straipsnį skirta albumui The Wall ("Siena" 1979). Nuo 
šio palankaus pristatymo vis daugiau publikacijų patvirtindavo tuomet naują Pink Floyd plokštelę 
esant tikrai progresyviu meno darbu, net ir tarybine to žodžio prasme. "Siena" buvo apibūdinta, kaip drąsus 
pareiškimas apie susvetimėjimą ir neviltį vartotojiškoje visuomenėje, "mažojo žmogaus" drama 
sustabarėjusiame miesčioniškame pasaulyje, persmelktam komercijos bei karinės agresijos. Skamba ypač 
aktualiai ir šiandien. Tačiau tarybiniai klausytojai apeidavo šią recenziją ir laikė "Sieną" pasakojimu, lyg gyvai 
ištrauktu iš kasdieninio gyvenimo ne kur kitur, o šioje totalitarinėje šalyje. Jie galėjo suprasti ir tapatintis su 
mažyčiu, žmogumi plokštelės viršelio piešinyje, vos pastebimu, nors nušviestu galingų prožektorių.
 "Sienos" įtaka "šioje pusėje" tiesiog neišmatuojama - ji tapo bene pačiu žinomiausiu Pink 
Floyd albumu per visą TSRS istoriją. Ne veltui yra pagrindo manyt, kad "visasąjunginė" muzikos firma 
"Melodija" netgi gundėsi išleisti šią dvigubą plokštelę. Sakoma, kad pirmoji plokštelių partija buvo jau 
atspausdinta gamykloje. Tačiau kaip tik tuomet Pink Floyd išleido naują diską The Final Cut 
("Paskutinis kirtis", 1983). Ten pasigirdo ir fatališkoji eilutė: "Brežnevas paėmė Afganistaną,
Beginas - Beirutą ...", kuri, greičiausiai, sukėlė ant kojų partijos komiteto posėdį
kultūros ministerijoje. Ir visi išleisti egzemplioriai buvo paskubomis sunaikinti - pakišti po karštu gamyklos presu. Iki šiol firma Melodija nėra 
patvirtinusi istorijos tikrumo, todėl tai išlieka tik miesto legenda. Tačiau, kas tikrai faktas - nuo 1983-ųjų 
Pink Floyd staigiai atsidūrė aukštutinėse slapto roko grupių "juodojo sąrašo" pozicijose, kurį 
atrinko komjaunimo bei partijos vadovai. Šį "hit paradą" sudarė atlikėjai, neleistini groti viešai ir sąrašas buvo 
išsiuntinėtas į mokyklas, bei kitas mokymo įstaigas. Suprantama, tai reiškė ir draudimą leisti į radijo eterį, nekalbant jau apie televiziją.
 Anais laikais mažai kas iš paprastų tarybinių žmonių galėjo pasigirti matęs Pink Floyd bent jau 
televizijos ekrane. Tai greičiausiai dar labiau "mitologizavo" grupę ir pagyvino dėmesį kiekvienai nuotraukai 
ar piešiniui, susietam su Pink Floyd, kokį tik įmanoma buvo gauti. Tuo pačiu, Pink Floyd 
muzika visad turėjo ypatingą sąryšį su vaizdiniais menais. Ne tik dėl to, kad jie kūrė garso takelius filmams, 
ar dainų nuotaika galėjo būt "kinematografiška". Didžiulę reikšmę, kaip žinia, turėjo plokštelių 
viršeliai, dauguma išpildyti dizainerių grupės "Hipgnosis". Nors sykį išvydus tokį albumą, kaip kad Wish 
You Were Here ("Norėčiau, kad būtum čia", 1975), plokštelės atvaizdas išliko visad susietas su muzika, 
įrašyta diske. Viršelių menas tapo nesibaigiančių pokalbių temomis ir įtakojo nemažai fotografų bei 
dailininkų. Tai tapo netgi savotišku tikrovės matymo stiliumi - "žiūrėk, šis vaizdelis būtų lyg skirtas Pink 
Floyd albumo viršeliui". Įkvėpimas neblėso ir tiesiog įrašinėjant "iš juostos į juostą" - daugelis ėmė 
kopijuoti viršelio atvaizdą savo kasečių dėžutėms, ar perpiešdavo į sąsiuvinį. Kai kada tai buvo atliekama 
tiesiog meistriškai. Nemokantys gerai piešti ėmėsi perfotografuoti viršelius, paversdami juos, kaip taisyklė 
juodai-balta nuotrauka. Buvo bandoma piešti plakatus bei grafikos darbus. Ar bereikia pridurti, kiek 
kūrybiškumo atvėrė ir paskatino šie muzikos "diskai" ir visuotinas nepriteklius!
 |  Labai reta nuotrauka: David Gilmour ir Nick Mason Maskvoje, 1989
 | 
 Nemažiau svarbu tapo "išsaugoti" Pink Floyd dainų tekstus, jei tokia sėkmė išpuolė perskaityti 
juos viršelyje ar vidiniame voke. Žinoma, kad tuomet nebuvo viešai prieinamų kopijavimo mašinų ir visi dainų 
žodžiai buvo nurašomi ranka į sąsiuvinį. Filosofiškus Roger Waters'o tekstus derėjo skaityti pakartotinai, 
tačiau kai kurios dainos, kaip kad albume Dark Side Of The Moon ("Tamsioji Mėnulio pusė", 1973), 
galėjo nustebinti savo paprastumu ir gebėjimas staiga pilnai suprasti eiles suteikė dvigubą džiugesį, po nelengvo rašymo darbo.
 Link devintojo dešimtmečio pabaigos, Tarybų Sąjungoje roko muzikos suvaržyti tapo beveik 
neįmanoma. Įsigalint viešumo ir laisvės politikai, užsienio grupių bei dainininkų "juodieji sąrašai" prarado 
prasmę. Išties, istoriniai "gyvų" legendinių roko žvaigždžių apsireiškimai pralaužė ledus dar 1979-aisiais, kai 
Elton John bei Cliff Richard koncertavo Maskvoje bei tuometiniam Leningrade. Iš dalies tai buvo savotišku 
tarybinės valdžios "demokratijos liudijimu", artėjant 1980-ųjų vasaros olimpinėms žaidynėms Maskvoje. Bet 
per kelerius metus nuo tol, roko fenomenas iš pagrindų sudrebino kultūrinę sieną, skiriančią TSRS nuo Vakarų pasaulio.
 Nuo 1980-ųjų, Pink Floyd muzikos klausymas, vertinimas ir kartais tikra manija sužydėjo visom 
spalvom, nepaisant "naujosios bangos" muzikinių madų. Žinios apie ankstyvąjį Pink Floyd 
"psichodelinį" periodą tuomet tapo labiau paplitę, nors ir gerokai pavėluotai. Nenuostabu, nes pirmiausia 
Tarybų Sąjungą pasiekė geriausiai žinomi - vėlesnieji, Vakaruose komerciškai sėkmingiausi albumai. 7 
dešimtmečio Pink Floyd įrašai buvo sunkiau gaunami, bet kiekviena sena plokštelė atrado savo 
gerbėją ar netgi "mokinį" - tokie Pink Floyd darbai, kaip Ummagumma (1969) suteikė didžiulį 
įkvėpimą ir besivystančiai tarybų šalyje eksperimentinei muzikai. Pink Floyd įtaka galėjo pasireikšti ir 
netikėčiausiu būdu, pavyzdžiui Ukrainoje gyvavo taiki draugų bendrija, pasivadinusi "Syd Boys" (toks buvo ir 
jų šūkis sveikinantis gatvėje) - pagerbiant Syd Barrett'ą*), mėgiamos jų grupės krikštatėvį.
 Tuo tarpu nemaž kosminės permainos buvo jau čia pat už posūkio. Pučiant laisvės vėjams, 1989-ųjų
žiemą David Gilmour su Nick Mason'u, paties "Glavkosmos'o" kvietimu, apsilankė Baikonūro kosmodrome, 
stebėti bendros TSRS-Prancūzijos raketos starto, kurios įgula, šalia būtiniausių daiktų paėmė į atvirą erdvę 
Pink Floyd įrašą. Tuo tarpu, žymiesiems svečiams buvo leista skaitmeniniu būdu įrašyti raketos pakilimo 
garsą, galimam panaudojimui ateinančiam grupės albume. David Gilmour bei Nick Mason taip pat lankėsi ir 
Maskvoje, susitiko su vietiniais roko muzikantais. Svaiginantis gandas pasklido bematant, apie jųdviejų 
ketinimą koncertuoti Tarybų Sąjungoje. Tačiau net kai laikraščiuose pasirodė pirmieji skelbimai, daugelis 
negalėjo patikėti savo akimis. Galiausiai, lyg iš gražių sapnų serijos, tai įvyko: 1989-ųjų birželį, plačiai minėti 
penki didžiuliai koncertai nugriaudėjo sporto komplekse Olimpyskyj. Ir Glavkosmos - tarybinė kosmoso 
agentūra buvo viena pagrindinių šio renginio organizatorių.
 
 Vėliau, tais pat metais, pažymėdama oficialų pripažinimą, Melodijos firma išleido dvigubą koncertinę 
Pink Floyd plokštelę The Delicate Sound Of Thunder (Švelnūs griaustinio garsai,1989), 
kurią muzikos mėgėjai pasitiko džiugiomis eilėmis parduotuvėse. Per sekantį dešimtmetį, beveik visa grupės 
diskografija buvo išleista vinilinių plokštelių pavidalu, pusiau legalių firmų Antrop bei Russian Disk pastangomis.
 Sienos griuvo, iš vienų sąjungų valstybės perėjo į kitas, bet grupė, kažkada išplėtojusi kosminio 
roko skambesį, išliko viena svarbiausių inspiruojant permainas anoje geležinės uždangos" pusėje, šalyje, 
kuri pasižymėjo kosminiais planais. Ne veltui Pink Floyd nariai pirmąsyk pasirodė Tarybų Sąjungoje apsilankydami
Baikonūro kosmodrome, lyg įžiebdami šviesesnes viltis tūkstančiams gerbėjų, tiems, kam ši 
grupė neatsiejama nuo revoliucingo ir taikaus atbudimo, klausant giliai, įrašant draugui ir toliau skleidžiant ore gerą muzikinę naujieną. Parengė Lukas Devita     
 *) Sidas Baretas (Roger Keith "Syd" Barrett, 1946-2006)  
anglų dainininkas,  gitaristas, dainų tekstų autorius, geriausiai žinomas kaip britų psichodelinio ir progresyviojo 
roko grupės Pink Floyd įkūrėjas. Būdamas 14 metų, pasiskolino slapyvardį Syd iš vietinio būgnininko Sido 
Barretto. Iš pradžių būsimoji Pink Floyd grupė labai dažnai keitė savo pavadinimus, - kaip ir grupės sudėtį. 
Galiausiai pavadinimui pasirinkti amerikiečių bliuzo atlikėjų Pinko Andersono bei Floydo Councilo vardai. Pirmieji 
oficialūs Pink Floyd singlai pasirodė 1967 m. Grupei vis labiau populiarėjant, Baretas įniko į narkotikus; jo elgesys 
scenoje pasidarė nenuspėjamas. Vietoje jo priimtas D.Gilmouras, o vėliau iš vis nuspręsta, kad su Barrettu dirbti 
nebebus įmanoma. 1968 m. albumas A Saucerful of Secrets buvo paskutinis su Pink Floyd.  Po kiek laiko jis 
grįžo į sceną ir išleido du solinius albumus The Madcap Laughs (1969) ir Barrett (1970). Vėliau subūrė 
grupę Stars, atlikinėjančią ankstyvosios Pink Floyd dainas, tačiau ji greit iširo. Po to pamažu perėjo prie uždaro 
gyvenimo būdo, atsirado problemų su sveikata. Mirė Kembridže. 
 
Naujoji bangaSusitikimai BLITZ klube
 Aklieji vargonų virtuozai
 Filmas iš jūros bangos sūkurio
 Paganini: Kiekvienas turi savo paslaptį
 Terra Incognita ir Terra Fantastica
 Peržvelgiant lietuviškąją PANK erą
 Korėjos muzika ir karalius Sedžongas
 Gnostikai, žvaigždžių vaikai, svetimumas...
 Psichodelinės era: indiškos spalvos ir grynai angliški vakarėliai
 Perbrauktas Paryžius ir ekskursija į pasąmonę
 Auksinis balsas arba gimus Kambodžoje
 Pirmoji tarpžvaigždinė kelionė
 A.Warhol - nuobodulio karalius
 Jim Morrison, Amerikos poetas
 Ignalinos krašto legenda
 Daugiaveidis Marsas
 Tikrasis vyriškumas
 Kosmosas ir muzika
 Prototipas
 977 (filmas)
 Fantastikos puslapis
 Skaitiniai
 
 |