Kada ir iš kur atsirado rožančius (rožinys)? Kodėl jis pritapo
budizme, krikščionybėje, islame? Kam jis 
reikalingas? Lengva atsakyti tik į paskutinį klausimą  jo paskirtis yra skaičiuoti maldas, dievų vardus arba, kaip islame, dievo epitetus.
Manoma, kad rožančius pirmiausiai atsirado budizme, o šie, kaip ir kai kuriuos kitus
elementus, - iš indų religinės tradicijos. Žinoma, kad Šyvos garbintojai atnešdavo
jam vėrinius iš 108-ių šventmedžio vaisių kauliukų. Juos kabindavo jam ant kaklo, puošė jais savo dievą, o kartais dėdavo ant altoriaus. Ir tik vėliau 
toks vėrinys tapo priemone maldoms skaičiuoti. Tai minima 3 a.
 
Budistų rožančių karoliukų skaičius priklauso nuo jų specializacijos ir savininkų titulo. Tibete ir 
Mongolijoje jų buvo 21, o Japonijoje  32 (ir reiškia 32 Budos dorybes).
O populiariausias budistų rožančius  iš 108 karoliukų. Tiek eilučių turi RigVeda,
108 perlų virtinės brangiame dievų vėrinyje, 108 vardus turi Šyva,
Brahma, Buda,
kiti svarbūs dievai. 108 varpų dūžiai Budos šventyklose skamba Japonijoje Naujųjų 
metų naktį. Iš 108 statinių susideda pirmojo budistų vienuolyno Mongolijoje ir budistų šventovės aptvaras.
Budistų rožančiai pagaminti iš įvairių medžiagų  nuo aukso iki vaisių sėklų. Tai priklauso nuo finansinių 
galimybių bei rožančiaus paskirties. Yra žmogaus kaukolę imituojančių rožančių, yra pagamintų iš žmonių kaulų, bambuko šaknies,
riešuto branduolių. Kiekvienas jų turi savo paskirtį. Pvz., įvairūs būrėjai naudojasi rožančiais iš gyvatės slankstelių.
Krikščionybėje rožančiai pasirodė 4 a., kai šv. Pachomas*) įsteigė pirmąjį vienuolyną. Kad 
neraštingu jo mokiniai ir pasekėjai (kokių buvo dauguma) kasdien sukalbėtų nustatytą skaičių maldų ir 
neapsirinktų, kiek kartų nusilenkti aukščiausiajam, jis sugalvojo panaudoti virvę, suraišiotą į tam tikrą skaičių 
mazgų. Tai ir buvo pirmasis krikščionių rožančius. Tokiu naudojosi ir katalikų, ir pravoslavų vienuoliai.
Krikščionybės pradžioje Romoje jaunos mergelės, dėl savo tikėjimo pasmerktos mirčiai, į egzekucijas, kurios dažniausiai 
vyko Koliziejuje, eidavo apsirengusios šventiškai ir puošdavo galvas rožių vainikais  taip, kaip buvo priderama 
pasitinkant Karalių, dėl kurio vardo mirdavo. Naktimis tikintieji surinkdavo šiuos vainikus ir melsdavosi prie jų  kiekvienai rožei po maldą.
 
Manoma, kad dabartinio rožinio analogas atsirado apie 800-uosius metus Airijoje. Tuo metu tarp vienuolių jau buvo 
paplitęs paprotys kasdien skaityti 150 Dovydo psalmių, tačiau mažaraščiai ėmė keisti psalmes Tėve mūsų malda. Šių 
skaičiavimui buvo naudojami maži akmenėliai, kuriuos dar ankstyvaisiais Krikščionybės laikais kartotinėms maldoms 
naudojo Egipto dykumose gyvenę eremitai ir atsiskyrėliai.
Švč. Mergelės Marijos rožinį 15 a. išpopuliarino dominikonas palaimintasis Alanas de la Rošė (1428-1475). 1883 m. rugsėjo 1 d.
popiežius Leonas XIII savo enciklikoje Supremi apostolatus officio pristatė šią
maldą kaip veiksmingą dvasinę priemonę susidūrus su visuomenės blogybėmis. Popiežius Paulius VI, Apaštališkajame
paraginime Morialis cultus pabrėžė rožinio evangelinį pobūdį ir kristologinę kryptį.
 
Katalikybėje rožančių specializacija smarkiai pakito. Dabar juo naudojamasi tik trijų maldų skaičiavimui: 
Tėve mūsų, Sveika Marija ir Garbė dievui. Labiausiai paplitęs sutrumpintas rožančiaus variantas  55 karoliukai.
Įdomu, kad Europos kalbose rožančius vadinamas žodžiu, reiškiančiu rožių vainikas (lot. rosarium, it. rosario ir t.t.).
Islamo išpažinėjai rožančiumi skaičiuoja Alacho dorybes, kurių yra 99: visagalis, mielaširdingas, 
galingas, kerštingas, kantrus...  visko pradžia ir pabaiga. Tiesa, musulmonų rožančiai dažniausiai būna iš 
33 karoliukų  tad vardijant Alacho dorybes jį reikia praleisti pro pirštus 3 kartus.
 
*) Šv. Pachomas (apie 292-346)  Egipto vienuolis, kilęs iš Tėbų.
Buvęs Serapio 
žyniu, tarnavo į Konstantino armijoje. 312 m. jo padalinį šiltai sutiko krikščionys, ir nuo tada palaipsniui linko 
prie šios religijos. Po karo tarnybos apsikrikštijo ir įsteigė pirmą vienuolyną. Pachomas laikomas vienu iš dykumų asketų
pradininkų (kita vertus, Serapio garbintojai dažnai pasitraukdavo į dykumą,
tad Pachomas tik kiek modernizavo tą paprotį).
Religijos samprata
Juodoji mergelė Marija
Biblija apie Halloween
Patarlių knygos citatos
Žodžio krikščionis kilmė
Seksualumas kabalos požiūriu
Bonifacas VIII. Unam Sanctum
Krikščionybė: ortodoksijos gynėjai
Prieštaringa Ignacijaus Lojolos tiesa
Fokso kankinių knygą: Kruvinoji Meri
Prancūzų erotinio romano ypatybės
Kaip Vladimiras priėmė stačiatikybę
Vatikano II susirinkimas
 
Apsinuoginę kvakeriai
Trejybės atsiradimas
Barnabo evangelija
Mitologijos skyrius
Religijos skiltis
Vartiklis